zaterdag 22 juni 2013

Vakantiehaaksels

Hallo lieve volgers en lezeressen!!

Ich bin zurück!!!! Al 2 dagen eigenlijk want wij zijn donderdagnacht thuis gekomen uit het mooie Duitsland :) Eigenlijk zouden we vrijdagochtend gaan rijden maar we vonden het relaxter om de avond/nacht ervoor te gaan rijden. Kids lekker slapen in de auto en gaan met die banaan!!!!

Wat hebben wij een FANTASTISCHE week vakantie gehad! Heerlijk genoten in een luxe bungalow incl. ontbijt. Lekker gegeten,lol gemaakt,gezwommen en ja ja!! Natuurlijk werd er ook gehaakt..:D

Ik had van alles in mijn hoofd en had een tasje met haakspulletjes ingepakt en dacht ik zie het daar wel. Dus had van alles wat mee. Ik wilde graag o.a het Moos fishie maken en de slippertjes van dit leuke blog. Maar dat is er niet zo van gekomen...En komen dus volgende keer aan de beurt want die 2 patroontjes zijn TE leuk om niet te maken.

Om te beginnen begon ik de avond voor vertrek aan 2 leuke kleine vlindertjes voor aan de meiden hun toilettas. Ze komen uit het boekje: Kleurrijke cadeautjes haken van Margriet de Muinck


Daarna maakte ik een gehaakt speendoekje voor mijn nichtje en die was met een avondje en ochtendje wel af. Dit is het resultaat. Het koord heb ik gevlochten met 3 strengetjes lossen.


 Op een lekkere luie ochtend maakte ik een paar leuke vrolijke armbandjes voor mezelf:




3 strengen lossen haken en vlechten maar!!! Het resultaat vind ik erg leuk!

 We waren op vakantie met 3 stellen met in totaal met 6 kids! Lekker druk dus maar reuzegezellig! Dus ik bedacht een leuk middagje om wat te maken met en voor ze! Ze hadden natuurlijk mijn armbandjes gezien en vonden die ook wel erg leuk! Een leuk armbandje van lossen,lekker simpel en omdat ze zelf niet kunnen haken mochten ze het bolletje katoen vast houden ;) Ook heb ik mijn vriendin Mariska aan het haken gezet en ze was heel enthousiast! Zou wel erg leuk zijn om met een vriendin mijn hobby te delen ;) Dus heb haar een haaknaald en een bolletje katoen meegegeven om lekker thuis mee aan het oefenen te gaan. Hieronder zie je de armpjes met de gehaakte armbandjes van 4 van de kindjes....




Tijdens ons weekje in Duitsland heb ik veel wildbreien/haken gespot! Erg leuk om te zien,maar jammer genoeg geen foto's van gemaakt! 

Aan het einde van de vakantie werden mijn vriendinnen toch wel enthousiast over mijn haakwerkjes en Mariska zag het speendoekje voor mijn nichtje en vroeg er 1 te maken voor haar jongste kindje! Een lief prinsesje genaamd Nina dus die verdiend dan een mooi roze prinsessen speendoekje:



In 3 prachtige kleuren als zeg ik het zelf.

Tja en dan is je weekje vakantie weer voorbij....

We hebben een supervakantie gehad! Helemaal top!!! Gister en vandaag nog druk geweest met wassen en woensdag mag ik weer aan het werk op de markt. Vandaag dus nog heerlijk een dagje extra vrij (voor de nieuwsgierigen onder ons...ik werk op woensdag en zaterdag op de markt met brood,koek en banket)

Lekker bezig geweest zoals jullie zien en we zijn nog lang niet klaar!!! Vandaag zijn we nog even lekker over de markt geweest hier in ons dorp en nog leuke sandaaltjes voor mijn jongste dochtertje gescoord,zijn ze niet enig!!!


Ik ga nog even lekker nagenieten van ons weekje vakantie en van ons gezin!

Prettig weekend iedereen!

Liefs Henrike

5 opmerkingen:

  1. heerlijk dat je zo genoten hebt en wat een leuke dingen heb je allemaal gemaakt ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke ideetje van die armbandjes simpel maar erg leuk. !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bentlekker bezig geweest :-)
    Heerlijk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad, nu fijn nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha bakkerij 't stoepje staat hier ook altijd op de markt :-)
    je hebt leuke spulletjes gemaakt in de vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke haakcreaties heb je weer gemaakt.
    Wat heerlijk dat jullie vakantie super was. Welkom thuis in druilerig Nederland ;-).
    Leuke sandaaltjes heeft Fabienne.
    Liefs Henny

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews