dinsdag 9 juli 2013

Barbiejurkje en afscheid

Gister had mijn oudste dochter van bijna 4 haar afscheid op de peuterspeelzaal...

Wat was het leuk! Ze mocht vast haar verjaardag vieren die pas echt in Augustus is en de ijscoboer kwam!! Wat een super traktatie!! Wat een verassing!

Voor mama zat er emotioneel toch wel een gevoel bij,maar volgens mij bij Jordan niet....zij gaat lekker na de grote vakantie naar de kleuterschool! Dat vind ze toch wel heel stoer want dan is ze een hele grote meid!!

Ik kijk terug op een periode van 2 jaar dat mijn meisje van een iniemienie peutertje van 2 jaar daar aankwam in de grote mensenwereld zonder mama en zich zelf ontwikkelde tot een lief (bijna) kleutertje :D

Weer een periode om af te sluiten en een nieuw begin na de vakantie (ook voor jongste dochterlief die na de vakantie Jordan's plek daar zal innemen op de Peuterhof)

Hier nog een kiekje:

(Jordan zit op schoot bij de juf en Fabienne staat er stiekum ook op links :P)


Bij thuiskomst ging ze lekker spelen met haar poppen en barbie's...

"Mama??'' Hoorde ik ineens...

"Jij kan toch ook wel kleertjes haken? ''

"Ja,vast wel lieverd!''

antwoorde ik...

''Kan je voor mij een barbiejurkje haken?'' ''Zo eentje met een blauwe strik????''

(haar lievelingskleur)

Zo gezegd zo gedaan,ik haakte gisteravond toen ze in dromenland lag een jurkje....heel simpel...zo uit de hand omdat ik helemaal geen leuk patroontje kon vinden en als het leuk was dan was het in het engels en om daar een patroon vanaf te lezen ben ik niet zo goed in...

Dit is em geworden:


Barbie is trouwens nog een oude van mezelf ,best leuk om te zien dat mijn dochtertjes er nu mee spelen:)

Fijne dag iedereen!!

Liefs Henrike

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Ikzelf speelde ook met de barbies van me moeder. En kleertjes maakte ik op een gegeven moment ook zelf. Maar moeders en oma hebben wat kleertjes gemaakt voor me poppen en barbies. Was er altijd zoet mee! En heb ze nog steeds. Weliswaar in een doos op zolder. Maar goed!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stapje voor stapje worden ze groot, maar soms zit er opeens een reuze stap tussen ;-)
    Leuk dat het zo gezellig was en heel fijn dat Fabienne straks Jordan's plek kan innemen!
    Je dochter was vast enorm blij toen ze haar Barbie ontdekte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat worden ze snel groot he ..... weer een fase voorbij.
    Wat een lief jurkje maakte je zeg ♥ erg schattig. Geniet van de zon xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weer een fase voorbij..en bij iedere fase worden ze weer een beetje ouder en wijzer. leuk dat je ook je barbie van vroeger nog heb. en nu kan je dochter er weer mooi mee spelen. leuk jurkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat gaat de tijd dan toch snel als je weer terug kijkt
    wat heb je dat jurkje mooi gemaakt zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat snel he meid?!
    Kleine meisjes worden groot.
    Leuk dat Jordan zo'n mooi afscheid had bij de Peuterhof.
    En het jurkje staat de Barbie geweldig, zullen je meiden vast helemaal geweldig vinden.
    Liefs Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige dochtertjes. En ja, een stap naar de basisschool is voor moeders best een grote stap. Leuk dat je 2e dochter na de vakantie naar de peuterspeelzaal gaat. Dan kom je zelf ook nog op deze vertrouwde plek.
    Geniet eerst lekker van de vakantie.

    De Barbie-jurk is echt goed geslaagd. Wat zal je dochter daar blij mee zijn. Knap datje dit uit je hoofd hebt gemaakt.
    Misschien een idee om het patroontje voor andere kleine meisjes en hun moeders uit te werken?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret! Mss is het idd leuk om een patroontje uit te schrijven :) Ik vind het namelijk ook wel een erg leuk jurkje!! En mijn jongste dochtertje vind zo'n jurkje voor haar Barbie vast ook heel leuk!

      Word vervolgd ;)

      Verwijderen

Totaal aantal pageviews