woensdag 17 juli 2013

Handwerken en Spakenburgse dagen

Ik heb hier van alles wat...

Wat genaaid/geborduurd,wat gebreid en wat gehaakt

En dat wil ik jullie graag laten zien

Want zoals jullie kunnen zien zat de creativiteit er bij mij al vroeg in :D

Dit leuke ruitjes schort naaide/borduurde ik op de basisschool:


Enig toch! Ik was er onwijs trots op destijds en is dus al die tijd netjes bewaard gebleven

Hij hangt er nu gezellig bij in mijn keukentje en nu is hij van de meisjes om mee te spelen :)


En dan heb ik nog iets....

Iets wat mij erg doet denken aan vroeger...aan mijn oma...

Ze was ook altijd aan het handwerken

Nu door haar ouderdom lukt het haar helaas niet meer :(

Ze breide ooit voor mij dit jurkje voor mijn pop:


Iets wat ik dus nooit zal wegdoen...dat zijn herinneringen en die moet je koesteren

Tja en kleine meisjes worden groot en toen het zover was dat ik mijn eerste kindje kreeg haakte de oma van mijn man deze GE-WELDIGE cape/omslagdoek


Wat is hij mooi he! Mijn dochters hadden deze aan op de dag dat ze gedoopt werden. Zo over de doopjurk bij het de kerk binnen dragen 

En dan als laatste wil ik jullie nog iets laten zien wat ik als echte Spakenburger erg leuk vind:


Het zijn jurkjes gemaakt van de stof van de tradionele klederdracht met een gehaakt bovenstukje :) Echt TE schattig! Ze zijn gehaakt door een client van mijn moeder.

 Mijn oudste dochtertje heeft het kleinste jurkje gedragen op haar eerste verjaardag en de grootste maat op een van de Spakenburgse dagen 2 jaar terug en toen droeg de jongste de kleinste maat weer :P

Dit jaar gaan mijn dametjes in de originele echte klederdracht die ik ook nog had maar die ze nu pas aan kunnen :D

Leuk toch? 

Ik hou toch zo van dingen van vroeger en daarom is deze blogpost voor mij extra speciaal :)


Wil je nog wat meer info over de leuke Spakenburgse dagen die volgende week woensdag van start gaan neem dan een kijkje op deze link

Daar staan ook een aantal foto's op van ons dorp en de klederdracht mocht je nieuwsgierig zijn ;)

Zelf heb ik gister ook weer lekker gehaakt :) Ik heb de fotolijstjes afgemaakt en nu gaan we lekker even op zoek naar wat leuke foto's om er in te doen dus het resultaat volgt snel!

Fijne dag nog verder!

Liefs Henrike

9 opmerkingen:

  1. owwwwwwwwwwwww ik hou dr van wat speciaal

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!!! Ben dol op haken en vind de "oude"dingen veel waarde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ♥♥♥♥ wat een mooie spulletjes,. Ik hou enorm van zelfgemaakte dingen en van dingen met een verhaal. Dus jouw blogje vind ik te leuk.
    Koester alles maar goed, dat doe ik ook met alles.
    Bedankt voor het laten mee genieten xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk allemaal. Ik vind spulletjes met een verhaal altijd veel leuker en bijzonder.

    Groetjes Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel waardevol, deze prachtige herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige bewaarde spulletjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk zeg, die 'nostalgische' spulletjes. Inderdaad extra bijzonder als er een verhaal achter zit, dat maakt ze extra dierbaar. Zo heeft mijn dochter in haar babytijd in een gebreide slaapzak in de kinderwagen gelegen (die mijn mans oma maakte voor hem toen hij baby was). En die oma heeft in haar leven heel wat breiwerk gemaakt! Helaas leeft ze nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, die oude spulletjes...sentiment!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. terwijl ik aan het snuffelen ben op google kom ik toch een wel bekende schort tegen die ik ook nog heb liggen:))) Blijkt dat ik een oude klasgenoot tegen kom. Wat leuk!!!
    Oh ja en haken, hier nog een die er dol op is. Waarschijnlijk heeft het toch wel wat indruk gehad op ons:)
    Groetjes, Döndü

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews