donderdag 1 augustus 2013

Theedoeken gepimpt

Pff wat is het weer warm jongens! Ik ben even met de meiden naar binnen 'gevlucht'...

Meisjes even voor een filmpje gezet en ik kan snel even een blogje voor jullie schrijven :D

WAT een week heb ik achter de rug....

Afgelopen zaterdag met die enorme bui die over Nederland trok zowat met kraam en al de lucht in gegaan

Voor de gene die het nog niet weten; ik werk op de markt met brood,koek en banket (Bakkerij T'Stoepje)

En ons dakzeil waaide er gewoon af tijdens die erge hoosbui!! Echt er wat geen houden aan en dat terwijl we helemaal vast genageld stonden..pfff..dat was wel even heftig zeg. Ik was zelfs een beetje bang dat alles de lucht in zou gaan.

Gelukkig is onszelf niks overkomen maar voor hetzelfde geld krijg je een balk op je hoofd dan ben je verder van huis!! :O

Alles goed en wel....zijn we aan het opruimen word ik geprikt door een wesp!!

AHHHHH dat kon er ook nog wel bij...

En wat bleek.....ben ik allergisch!!!

Ik was in het verleden al wel eens eerder geprikt en toen was ik ook allergisch maar dacht dat je daar overheen kon groeien of zo,maar nee dus.

Zit je dan met een dik been waar je niks mee kan!! En pijn dat het deed en de plek was niet normaal zo groot :( Kuurtje van 5 dagen gehad en nu voortaan de allergie pilletjes altijd op zak hebben...

Maaaaaarrrr gelukkig heb ik nog wel kunnen haken :)

Ik heb mijn theedoeken gepimpt met een gehaakt randje want ja wat moet je anders als je thuis zit,dan ga je maar haken he ;)

Het idee heb ik van het blog Haken bij Saar en Mien 

Dit maakte ik van mijn theedoeken:

Ik begon steeds met het maken van een festonsteek langs de rand van de theedoeken en daarna met een toer halve stokjes (2 halve stokjes per festonsteek)

 

Randje 1 heb ik van deze blog:


Randje 2 heb ik van deze blog:

 

Randje 3 heb ik van deze blog


Alleen haakte ik daarvan alleen de eerste 2 toertjes

Dat staat toch veel gezelliger als zo'n saaie theedoek?


Fijne dag!

Liefs Henrike

18 opmerkingen:

  1. Wauw wat leuk, al die gehaakte randjes! En wat een verhaal zeg, gelukkig is het goed gegaan... En dan nog een wespensteek ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een pech heb jij gehad. Fijn dat het allemaal goed is afgelopen.
    Leuk zo, je theedoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fleurig gezicht je theedoeken op deze manier. Misschien ook tevens een oplossing voor mijn lusjesprobleem.
    Wat een pech zeg, eerst dat noodweer en toen nog die wesp.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, dat was schrikken zaterdag, zowel van de wespensteek als van de storm.
    Je theedoeken zijn lekker vrolijk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee, dat is wel vreselijk schrikken met de storm op de markt! Gelukkig verder geen ongelukken gebeurd. Tenminste, als je die wesp niet meerekent dan... Erg vervelend! Mijn moeder is ook allergisch en heeft ook altijd die pilletjes op zak. Hopelijk heb je ze voorlopig niet nodig! En je theedoeken zijn erg leuk geworden! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was wel even schrikken op de markt. Gelukkig is alles goed gekomen. Maar met die vrolijke theedoeken wordt afwassen niet eens meer zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk zeg , ja je theedoeken krijgen zo een hele andere outlook zullen we maar zeggen.Erg leuk
    Gelukkig is er met jou niets gebeurd tijdens die enorme hoosbui van de week en gelukkig heb je je allergiepillen voortaan bij je
    Gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een pech, en schrikken natuurlijk!
    De theedoeken zien er erg vrolijk uit! Leuk idee ook :)
    Groetjes minke!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, zo heb ik wat handdoekjes omhaakt, maar dit ziet er super leuk uit !!!
    en bakkerij tstoepje staat hier ook altijd op de markt :-)
    succes met herstellen, lijkt me heel pijnlijk, hihi ben dan ook panisch voor wespen :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ai wat een pech zeg :(
    Maar gelukkig niet in je ( haak)hand gestoken.
    Je randjes zijn dan ook hartstikke leuk geworden, die moet ik onthouden. Want die wil ik ook eens gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn erg leuk je theedoeken!Rot wespen....ik heb het ook een paar keer gehad en de ene keer had ik er wel last van,dik en moest met mijn arm in een mitella...was tussen de vingers gestoken)een andere keer ooit weer niet....misschien had het toen te maken met dat ik ook zwanger was en daardoor toch al veel anders gaat als normaal in je lichaam,I don't know...beterschap ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh wat een leuke theedoeken, dat moet ik onthouden :)
    Gelukkig is het goed afgelopen op de markt, het weer ging ook zo hard!
    Wat doet dat zeer hè als je gestoken wordt, ik heb het altijd met muggensteken. Dat worden bij mij altijd hele pijnlijke plekken, echt heel vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo die theedoeken zien er nu een stuk fleuriger uit. Staat echt leuk zo.
    Balen van de muggenbeet. Sterre had voor 4 weken terug ook een allergische reactie op een muggenbeet. Leek wel of ze een tennisbal onder haar arm meezeulde, helaas is ze vannacht ook heel erg vaak geprikt, maar gelukkig vertoont ze daar geen rare dingen mee.
    Liefs Henny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Henny,het was een wespensteek in mijn geval maar ik hoor idd meer verhalen dat je ook allergisch kan reageren op een muggenbeet :( Arme Sterre met haar muggenbulten. Ik zag net je foto op facebook. Echt sneu zo vaak worden geprikt :( de boel maar goed dichthouden meid!

      Succes met je meisje! X

      Verwijderen
  14. Wat een pech, maar het resultaat, geweldige theedoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jemig wat vet ♥♥♥♥ i like it A LOT

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk en gezellig die gekleurde randjes! leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews