vrijdag 25 oktober 2013

Lijstjes

Lijstjes...wie maakt ze niet?

Ik heb ontdekt een echt lijstjes mens te zijn...

Verlanglijstjes,boodschappen lijstjes, to do lijstjes,en nog veel meer!!!

En volgens mij ben ik niet de enige :P

Momenteel is het lijstje hieronder het meest aan de orde met 2 jonge drukke meisjes die s'nachts ook nog wel eens willen spoken ;)


Maar gelukkig maken ze dat overdag wel veel goed vooral als ik ze nu zo lief zie spelen want dat kan ook wel eens anders ;)

Lijstjes..er word zelfs over geschreven in tijdschriften en er zijn boeken  over geschreven.

Soms hebben we zo'n lijstje;


En soms deze;


Die laatste is ook wel eens lekker ;)

Waarom maken we eigenlijk lijstjes?

Controle,perfectionisme,stok achter de deur of gewoon weg omdat we niks maar dan ook niks willen vergeten? Wel een leuk onderwerp om over na te denken al zeg ik zelf :D

Mijn langste lijst ever is wel mijn haken tot do list :P

Er is nog zoveel moois wat ik wil maken en weet je wat het gekke is? Ik verzin steeds weer wat nieuws en uiteindelijk schuiven andere dingen steeds naar de onderkant van de lijst omdat ik weer wat leukers zie wat ik eerst wil maken..vast herkenbaar of niet?

Wat erg hoog op mijn lijstje staat is dit GE-WEL-DI-GE nijlpaard <3


Ik heb verders niet veel met dit dier maar ik vind de ontwerpen van Heidi Bears gewoon stuk voor stuk ontzettend mooi!! Het is een kooppatroon en in het engels dus vandaar dat ik het nog niet gekocht hebt. Misschien toch binnenkort de gok eens wagen en het gewoon gaan proberen.

Op haar blog kan je haar patronen vinden (klik op ravelry shop)

Voor nu ben ik bezig wat dingen af te werken van mijn to do lijstje zoals een muts en een sjaal voor de meiden,mijn restjesdeken en heb ik nog wat kleine projectjes te maken voor tussendoor en dan die lange lijst proberen te behalen....denk dat ik 100 jaar moet worden haha!

Ook wil ik nog wat gaan breien op een dikke naald,ik denk een lekkere warme colsjaal of zo!

Tevens is het vandaag de laatste dag van de herfstvakantie voor de kinderen hier! Maandag mogen ze weer beginnen. Wij sluiten de laatste dag hier af met het bakken van lekkere paddenstoel cupcakes!

Doe je nog niet mee met mijn give away? Klik dan HIER 

Geniet allemaal nog van een mooi weekend!


Liefs Henrike

9 opmerkingen:

  1. Handig dat eerste lijstje. Ook ik maak af en toe lijstjes. Maar vaak doe ik veel andere dingen dan op het lijstje stonden.
    Ik noem mijn Haak To-Do-lijst liever mijn haakwensenlijst. En zo blijft er altijd iets te wensen over.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, lijstjes! Ik heb er meer dan genoeg! Ik vind het heerlijk, iets af te kunnen strepen wanneer het klaar is! Ook een lijstjesmens dus :p

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi dat lijstje van jou ha ha ha......... ja heidi heeft helee gave dingen zeg ♥ liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die patronen van Heidi zijn geweldig, maar ik heb het ook nog niet aangedurfd. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Ik ben ook van de lijstjes... Ik kan echt dingen vergeten als ik het niet opschrijf...!!
    En mijn langste lijst is ook die van mijn haak werkjes... En al het nieuwe is leuk! hahaha zo herkenbaar! Nu bijna klaar met een sprei voor mijn zusje! Jeej op naar iets nieuws!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo...hahaha...hier nog een echt lijstjes mens, ik kan niet zonder!! Het helpt me om overzicht te houden en rust in mijn hoofd te brengen, zodat ik niet alles hoef te onthouden (en dan de helft dus vergeet en s'nachts wakker schrik:-) Op handwerkgebied is Pinterest eigenlijk mijn todo lijst...ik vind dat zo'n enorme bron van inspiratie en als ik het ff niet weet snuffel ik daar lekker rond en kom ik vanzelf iets tegen wat ik wil maken!
    De ontwerpen van Heidi Bears vind ik heel erg leuk om te zien, maar heb zelf gek genoeg niet de behoefte om ze te maken.
    Jij ook een fijn week-end!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooo herkenbaar al die lijstjes. Bij het lezen van jouw blog kijk in naast mijn iPad en schiet in de lach. Ook daar ligt een lijstje van dingen die ik straks even op marktplaats moet zetten. En zo heb ik overal lijstjes voor net als jij. En ik heb ook hetzelfde met mijn to do haarlijntje dat er steeds iets anders bovenaan de lijst komt en er andere dingen langzaam weer een plaatsje zakken. Haha wat lijken vrouwen toch op elkaar. Fijn weekend.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeel herkenbaar,vooral die wensenlijst van haakwerk. Maar ook ik maak boodschappen briefjes en andere to do lijstjes. Dat helpt om niks te vergeten (nou ja, niks....) en orde in mn hoofd te krijgen. Succes met alles! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zucht ik zou eens vaker lijstjes moeten maken.....typte de opperchaoot
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews