maandag 30 december 2013

Haken voor papa en een nieuw project in 2014

Lieve lezeressen en volgers,

dit zal het laatste blogje van dit jaar worden...

Gek idee eigenlijk he!! Gaat altijd zo hard zo'n jaar!

Half januari van dit jaar heb ik het haken weer opgepakt en vind het nu nog steeds super!!! Er kunnen nog vele jaren bij wat mij betreft :D :D

Nieuwe volgers heet ik van harte welkom! Leuk dat jullie mij willen volgen :)

Ik wil jullie in dit blogje mijn laatste haakwerkje van 2013 en een begin van mijn eerste haakwerkje van 2014 laten zien...

Ik maakte afgelopen zondag deze stoere sjaal voor mijn vader af:


Het is een hele simpele sjaal geworden met een stoere look

Ik heb ik 150 lossen opgezet en om een stoere look te krijgen heb ik alleen in de achterste lussen gehaakt zodat er een soort ribbel effect ontstaat!

Ik weet niet meer wie het was maar iemand op een haakpagina op facebook gaf mij deze tip en het is echt een heel leuk effect :D

Mocht je het lezen,bedankt daarvoor ;)

De sjaal is gehaakt met Scheepjeswol Roma Big op haaknaald nr. 10

Ik ga hem aan mijn vader geven op nieuwjaarsdag en ik hoop dat hij er blij mee zal zijn :)

Ook wil ik jullie laten weten dat ik net als vele andere blogsters mee ga doen met het al super populaire project:


We gaan met heel veel haaksters een strepen deken maken waar we het hele jaar over zullen doen. Elke week krijgen we dan een stukje van het patroon

Op facebook is er een haakgroep waar je je kan aanmelden als je mee wilt doen:


En op de blogs van Jolanda en Tertia kan je er de benodigde info vinden

Vrijdag 3 januari gaat het allemaal beginnen en ik ben vandaag geslaagd voor deze lieve wolletjes van Bravo SMC


Samen met mijn oudste dochter (voor wie de deken gaat worden) hebben we kleurenpalets opgezocht op Pinsterest en keken wat het beste bij haar paste en hebben we een keuze kunnen maken geinspireerd door dit kleurenpalet:


Heerlijke frisse meiden kleuren!

Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat...nu al :P 

Natuurlijk houd ik jullie via mijn blogje op de hoogte en plaats ik updates!!

Voor nu was dit mijn laatste blogberichtje en wil ik jullie een hele goedejaarwisseling wensen morgen en ik hoop tot in 2014!


Liefs Henrike

11 opmerkingen:

  1. Veilige en gezellige jaarwisseling en mooie sjaal voor je paps, gaaf!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal!
    Ook ik doe mee met crochet along 2014! Als het goed is komen morgen mijn wolletjes binnen!
    Mooie kleurtjes heb je uitgezocht!

    Fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2014!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een echte mannen-sjaal!
    Ik wens jullie ook een heel goed uiteinde en een fantastisch 2014, maak er wat moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaal voor de paps meis!

    Een hele fijne en gezellige jaarwisseling!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De sjaal is gaaf geworden! In dezelfde steek heb ik net gisteren een col gemaakt voor een vriendin, met Big Roma van Scheepjes. Was zo klaar!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De sjaal voor je vader is super mooi geworden. Heel veel succes met het maken van de deken.
    Fijne jaarwisseling.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zie je dat een sjaal niet altijd kleurrijk hoeft te zijn voor een geweldige uitstraling. More is less! Een fijne steek om te haken... Heel erg mooi geworden. Jij ook een fijne jaarwisseling!

    Stephanie (handwerkjuffie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een stoere sjaal, leuk! Ik heb er ook eentje gemaakt met die steek, leuk effect hè. De kleuren van je deken zijn alvast heel mooi, ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je vader zal wel blij zijn met zijn lekkere warme sjaal, mooie kleurtjes heb je uitgezocht voor de cal. Jullie ook een hele fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig nieuwjaar toegewenst! En je sjaal is echt mooi geworden, wat een goed idee om achterin te steken om ribbels te maken... Ik zit nu nog met andere projecten, maar dit is wel iets dat ik zal onthouden.
    Ik ga ook eens even kijen op dat haakproject, misschien ook wel iets voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kleurencombi is heel mooi en verrassend, vind ik ;-)
    Wees welkom om weer iets te komen showen op ikblogjijblogt, dat kan tot en met vrijdag aanstaande!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews