dinsdag 29 april 2014

Ingehaakte huisjes

Soms...soms heb je van die dingetjes die perse MOET haken ;)

Zo ook deze schattige huisjes naar een patroon van draad en praat

Je ziet van die gezellige huisjes bijna in elke 'woon'winkel voor decoratie of om een kaarsje in te doen maar natuurlijk zijn ze gehaakt het leukst :P

Zie hier mijn huisjes :)



Het is een techniek dat ook wel inhaken of tapestry haken word genoemd

Ik zag de techniek ook al voorbij komen in de laatste uitgave van Simply Haken en er zijn leuke boeken van uitgebracht waaronder Haak in van Jorine Tieleman

Dat boek is erg leuk als je deze techniek wil leren met makkelijke stap voor stapfoto's

Ik zag dat Lisanne er al een tijdje mee bezig was en zij maakt echt de prachtigste dingen!!

Ik zou gauw eens gaan kijken op haar zeer inspirerende blog!

:D :D :D

De huisjes of ook wel 'thuisjes' genoemd hebben een mooi plekje gekregen in mijn letterbak op onze slaapkamer



Fijne dinsdag verder!

Liefs Henrike

7 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik kom zoveel huisjes tegen, maar was nooit niet deze variant tegen gekomen, vind ze erg leuk.
    Staan ook erg leuk zo in de stoere letterbak.

    Liefs Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk bericht :-), en je (t)huisjes zijn top geworden, staan ook in een supergave letterbak! Blij dat het patroon duidelijk is! Lieve groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De huisjes zien er echt leuk uit. Ze staan prachtig in jouw letterbak. Het Inhaken heeft dus niet alleen Lisanne te pakken, maar jou nu ook.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik denk zeker dat ik er nog wel wat meer mee ga doen! Het is makkelijk om te doen en je kunt bv zoals Lisanne gedaan heeft zelf iets ontwerpen of een borduurpatroon gebruiken :)

      Helemaal leuk!!

      Verwijderen
  4. Leuk, je huisjes. Zelf wil ik me ook wel eens verdiepen in het tapestry haken. Zie veel leuke dingen voorbij komen!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. huisjes schattig, dochterlief (26)
    http://alittlebiteofmylife.wordpress.com/
    spaart huisjes van zink :-) je hebt ze mooi gemaakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews