maandag 23 juni 2014

Haakinspiratie,cursus stekendiagram en een nieuw knutselproject

Hallo lieve volgers!

Op deze prachtige dag is mijn oudste meisje voor het eerst op schoolreisje! Wat spannend he!

Ik mag haar zo al weer ophalen en ik hoop dat ze het naar haar zin heeft gehad :D

Maar nu even een blogje van mij :)

Qua haken sta ik even op een laag pitje...

Ik wil van alles maken maar er komt niet veel uit mijn handen :P

Wel ben ik druk aan het kijken op internet voor mooie dekens,want ik wil zo graag voor op ons bed ook een sprei!! Ik twijfel tussen een strepen/golfjes deken zoals dit:


Bron: Attic24

Of gewoon lekker old skool granny's :D



Oh ja en ami-vriendjes...

Je kan er niet genoeg van hebben toch?

Wat vinden jullie van dit drolletje?? :D Hilarisch toch?


Het patroon is te koop op Etsy

Klik HIER

Die ga ik zeker maken!!

En ik blijf maar pinnen op mijn Pinterest pfff waarom zitten er maar 24 uur in een dag :S 

Haken is gewoon TE leuk!

Ik ga mij eerst maar weer eens richten op mijn Crochet Along dekens waaraan ik elke keer een stukje verder haak!

 Het blijft leuk om te doen :D 

Nu wat anders:

Kennen jullie Marjolein van de Haakbaak?

Zij geeft een korte cursus stekendiagrammen lezen en aangezien ik merk dat er meerdere haaksters moeite hebben om ze te kunnen lezen gooi ik het maar even in de groep 

Wie weet kan deze cursus je haakwereldje een stuk vergroten ;)

Ik zou het namelijk ook eens tof vinden om een Chinees of Russisch patroon te kunnen lezen door middel van het diagram want ik ben daar zonder de bij geschreven tekst ook niet zo goed in moet ik zeggen :S

Dus misschien een tip!

Ze schijft er elke donderdag een blogje over

Verder ben ik bezig een tuin bankje op te knappen die ziet er namelijk niet meer uit :P




Ik heb het bankje al lekker geschuurd en grondverfje zit erop

Nu nog een mooie verflaag en wellicht wat mooie gehaakte kussens?????

Kijk daar gaan we alweer...

Al die nieuwe ideeen...;)

Fijne dag iedereen!!!

Liefs Henrike

7 opmerkingen:

  1. oww...eerste keer op schoolreisje, hartstikke leuk, maar is toch wel heel fijn als ze weer terug zijn...hahaha. Ja dat is wel een bankje waar een paar mooie gehaakte kussens héél goed bij zouden passen :-) Succes met opknappen!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, is je meisje alweer veilig thuis, moe maar voldaan? Altijd spannend zo'n eerste keer!
    Ik ben ook niet altijd even productief, maar wat geeft het? Het is een hobby ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moe maar voldaan idd Angelique! Ze heeft het superleuk gehad! Ik ben benieuwd of ze de voetbalwedstrijd volhoudt ;)

      Verwijderen
  3. Druk druk druk! Heel herkenbaar! Die golfjesdeken is wel supergaaf om te maken!
    Fijn dat je meisje het leuk heeft gehad, altijd spannend ook voor mama :)
    Succes met je bankje en tot blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor en die steekdiagrammen is geen gek idee!

    Succes met het opknappen van je bankje!

    Liefs Cyn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerlijk gezegd haak ik alleen maar aan de hand van een diagram. Dat vind ik zóveel gemakkelijker dan een ellenlang verhaal, dat is soms lastig te volgen. Zo een diagram wijst zich vanzelf. Je moppie heeft het vast heel leuk gehad op schoolreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als jij zou ik ook wel 48 uur per dag willen hebben. Wat is er veel moois te maken.
    Ook ik hoop met de lessen van Haakbaak de diagrammen beter te kunnen lezen. Dat opent een hele nieuwe haakwereld (en geeft nog meer druk o de tijd :)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews