dinsdag 2 september 2014

Vishengel traktatie + patroon

Vandaag mocht onze oudste dochter nog trakteren op school

Dat heb je als je in de zomervakantie jarig bent ;)

Ze is 12 augustus 5 jaar geworden

Als creatieve mama moet je dan wel aan de slag!

Ik zag al een aantal ideetjes op Pinterest en jullie kennen vast wel de vishengel traktatie maar ik dacht dat dat ook wel leuk zou zijn met gehaakte visjes en zie hier het resultaat




Dit heb je nodig:

-Soepstengels
-Marshmallows
-Dropveters
-Katoen voor de visjes
-Evt. snoepjes om aan de visjes vast te maken

Ik maakte de visjes in vrolijke kleurtjes :)

 Dat doet het altijd goed bij de kids ;)



Ik verzon zelf een patroontje voor de vis en dacht dat het misschien wel leuk was om met jullie te delen

**PATROON VIS**

Je begint met 11 lossen en begint met haken in de 2e losse vanaf de naald 

Haak vervolgens een vaste,een half stokje,stokje,stokje,dubbel stokje,dubbel stokje,stokje,stokje,half stokje,vaste (10)

Zo heb je 10 steken gemaakt

Herhaal dit aan de andere kant van de vis 

Je bent nu aangekomen bij de staart

Haak een vaste in de volgende 2 vasten

Haak een keerlosse en draai om 

Haak 2 vasten en een stokje in de steek daarnaast (3)

Haak vervolgens weer een keerlosse en draai om

Haak dan 2 v. in de volgende vaste,een vaste in de volgende vaste en dan weer 2 v. in de volgende vaste (5)

Haak  weer een keerlosse en draai om

Haak dan 2 vasten in de eerste vaste,daarna 3 vasten in de volgende 3 steken en weer 2 vasten in de laatste steek (7)

Hiermee heeft je vis als het goed is een staart gekregen en ziet hij er als het goed is zo uit

De vis is trouwens ook erg leuk als applicatie op een kaartje bedenk ik mij net ;)


Ik hoop dat het een beetje klopt allemaal en anders hoor ik het graag van jullie ;)

Het was een geslaagde traktatie en volgens mijn dochter viel het goed in de smaak :P

Liefs Henrike

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee!!! Maar haken kan ik wel maar is niet zo mijn ding. Denkelijk wil ik wel zoiets maken met een genaaid visje aan vast. super tof idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow... je hebt er echt werk van gemaakt!
    Maar het ziet er veelbelovend uit!
    Ik kan me voorstellen dat zoiets in de smaak valt...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk idee, daar zullen de kindjes wel heel blij mee zijn geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie "gezonde" traktatie. Het is een kleurig geheel geworden.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een geweldig idee. Deze traktatie viel vast in de smaak bij de kinderen. Lief dat je het patroon met ons deelt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat ziet dat er gezellig uit, leuke visjes zeg. Bedankt voor het patroontjes. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk geworden! Nog gefeliciteerd trouwens. Vonden de kinderen uit de klas het leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal leuk ik heb je gelinked op gratis patronen FB site van me : https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews