maandag 27 oktober 2014

Ridders,jonkvrouwen en kastelen

Afgelopen weekend maakte ik voor het klasje van mijn oudste dochter deze stoere ridders :D

Deze week hebben de kleuterklassen het thema ridders,jonkvrouwen en kastelen en haar juf vroeg mij om een paar riddertjes te maken :)


Wat zijn ze leuk he?

Een legertje is natuurlijk zo gemaakt!

Ik had geen kurken in huis maar ik werd gelukkig gelijk uit de brand geholpen door 2 lieve mensen!

Dank daarvoor!


Het patroon kan je HIER vinden


De ridders hadden eigenlijk geen tijd om uit te rusten want ze hadden de belangrijke taak om een dame van adel te redden!!




Het patroon van de jonkvrouw vind HIER

Mijn lieve dochter Jordan zag de kurken en knutselde daar ook wat prinsessen van


Heerlijk kind toch :)

En voor mij nog niet meedeed; ik heb nog een leuke give away lopen


Fijne dag! 

Liefs Henrike

19 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk. De kleuters (en de juf) zullen er blij mee zijn.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooh ze zijn echt super leuk geworden XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super tof! Daar zullen ze in de kleuterklas vast uren plezier mee beleven. Ik ga het patroontje ook opslaan, bedankt voor de link.
    Groetjes Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, die zijn leuk! Die gaan vast allerlei spannende avonturen beleven in die klas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah daar had dus kurken voor nodig...hahaha...wat een superidee zeg, ziet er hartstikke leuk uit!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ridders, dat komt vast goed met die schone jonkvrouw!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige riddertjes zijn het toch! Ik heb ze ook al eens geprobeerd. Mijn schoonmoeder begon gelijk kurken voor me te sparen, maar het is bij 2 probeersel-ridders gebleven... Die jonkvrouw is ook super zeg! De klas zal er vast veel plezier van hebben. Weet je dat je ook de kerststal uit omhaakte kurken kunt maken? :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat wist ik niet! Lijkt me leuk! Heb je een linkje? :)

      Verwijderen
  8. Zo leuk die kleine ridders die allemaal de schattig prinses willen redden. Goed dat er nog iemand kurken voor je had. Er zijn steeds minder wijnflessen met kurken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, wat een leuk idee. die moet ik onthouden, of eh....opschrijven denk, dat onthouden......
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Knap gedaan hoor!!! Ook dochterlief heeft heel leuke schattige prinsessen gemaakt.
    Toch gezellig om samen te zitten knutselen.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke ridders en jonkvrouw heb je gemaakt. Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is echt een top-idee voor in de kleuterklas en toch nog eenvoudig! Echt leuk gedaan ...

    groetjes
    Peggy ( poppe-mie.blogspot.be )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. toen ik voor de eerste keer deze ridders zag werd ik op slag verliefd, kan er niet genoeg van krijgen, maak ze om cadeau te geven, als je een button of pin gebruikt kan je er zelf pakjes mee versieren,ik maak er ook sleutelhanger van je mag eens kijken op mijn blog
    groetjes
    Micheline (kruissteekmieke.blogspot.be) ja ik ben het die de vertaling doorstuurde naar blij dat ik brei

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews