dinsdag 24 februari 2015

Harten onderzetters

Een tijdje geleden kwam ik leuke onderzetters tegen met een hartjes patroon <3

Ze zijn echt super leuk om te maken!

Dit zijn ze uiteindelijk geworden

Ik krijg er een voorjaarsgevoel bij...


Het zijn net bloemen :D


Het patroon is van een zweedse dame genaamd Camilla Lindberg

Klik HIER als je een kijkje wil nemen op haar blog

Ze ontwerpt prachtige patronen van o.a. doily's

en op haar blog vind je een haakdiagram van het patroon

Ik maakte voor het eerst een haakwerkje van enkel een tekening

En dat lukte ook nog aardig maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen...

Dus ik vroeg aan de ontwerpster toestemming of ik het haakdiagram mocht omzetten in een geschreven versie en dat mocht dus hieronder volgt het patroon uitgeschreven :)

Veel plezier met het maken en als er fouten zijn in het patroon dan hoor ik dat graag :D

Voor de liefhebbers zie HIER voor het haakdiagram op Camilla's blog


Mijn geschreven versie van het patroon:

.1 Start met een magische ring en maak hierin 8 vasten

2. Haak in de 8 vasten 2 samen gehaakte stokjes,3 losse en herhaal dit tot het einde van de toer en sluit af met een hv

Je hebt nu als het goed is 8 'blaadjes'

3.Haak tussen de 3 losse van de vorige toer * 3 samen gehaakte dubbele stokjes,2 losse,3 samen gehaakte dubbele stokjes,3 losse *

Herhaal van *-* tot het einde van de toer en sluit af met een hv

4. Haak tussen de 2 losse van de vorige toer * 5 stokjes,2 losse en een vaste tussen de 3 losse van de vorige toer,2 losse * 

Herhaal van *-* tot het einde van de toer en sluit af met een hv

5. * Haak 3 losse ( dat is je eerste stokje) en nog een stokje in dezelfde steek bovenop het eerste stokje van de vorige toer

Haak dan boven op de 3 volgende stokjes een stokje en haak 2 stokjes boven op het laatste stokje van de vorige toer

Haak 2 losse *

Herhaal van *-* tot einde van de toer en sluit af met een hv

6. * Haak 3 losse (dat is je eerste stokje) en nog een stokje in de zelfde steek bovenop het eerste stokje van de vorige toer

Haak dan boven op de 5 volgende stokjes een stokje en haak 2 stokjes boven op het laatste stokje van de vorige toer

Haak 2 losse * 

Herhaal van *-* tot het einde van de toer en sluit af met een hv

7. Haak 2 hv in de volgende 2 steken

 * Haak vervolgens 7 stokjes boven op het 3e stokje van de vorige toer,1 steek overslaan,haak dan een vaste boven op het 5e stokje van de vorige toer,sla weer een steek over en haak vervolgens 7 stokjes boven op het 7e stokje van de vorige toer

Haak daarna een vaste in de lossenboog van de vorige toer *

Herhaal van *-* tot het einde van de toer en sluit af met een hv

Ik hoop dat het gelukt is!!

De onderzetters werden al ingepikt door dochterlief want ja...

Thee drinken en taartjes eten met je pop moet natuurlijk wel in stijl ;)


Fijne dinsdagavond verder!

Liefs Henrike

18 opmerkingen:

  1. Hoi, ik zie dat je 'm zelf al veraald hebt! Leuk is 't ie, hé! Ik had geen mailadres van je, anders had ik 'm gemaild.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh bij jou heb ik ze dus gezien!! Ik heb zitten denken en denken maar op jou blog was het dus ;)

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk patroon, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ... in frisse lente kleurtjes ...
    Fijne woensdag ...
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! En bedankt voor de vertaling, ik sla het op en wie weet maak ik ze ook nog eens. Grappig dat je dochter ze zo leuk heeft ingepikt, hihi. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuk onderzetters!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk,ga ik vast maken,dank je wel voor de vertaling

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De onderzetters zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn leuk geworden!
    Wat is je dochter er leuk mee aan het spelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige onderzetters. Dank je voor het patroon. Deze ga ik zeker ook eens haken.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh, wat zijn ze leuk geworden. Je dochter heeft groot gelijk dat ze ze inpikt :-) Prachtig plaatje trouwens, dat spelende meisje. Heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn echt heel voorjaarsachtig.Mooi met die zachte tinten.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat een leuke onderlegger! Goed dat je het patroon vertaald hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, ik zag de hartjes niet onmiddellijk ;-) Nu wel!
    Ze zijn heel mooi, dank je wel voor de vertaling!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn werkelijk prachtig en helemaal in lentekleuren!
    Die ga ik zeker ook eens maken. Bedankt voor het neerpennen van het patroon. Jij en je dochter hebben stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuke blogje! ik zag u via Lotte,ik geef altijd aan waar ik de blogje hebt gezien...en deelt graag met blogjes met dezelfde hobbys...leuk om hier te lezen en volgen..liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews