vrijdag 22 januari 2016

Gehaakt boodschappennetje

Hoe eenvoudig kan het zijn? Als je de deur uitgaat voor een boodschapje dan neem je toch gewoon een eigen tas mee?

Het is even wennen maar sinds begin van dit jaar zijn plastic tasjes verboden om gratis weg te geven door winkeliers. Ik heb er zelf op de markt ook mee te maken. Dus we moeten onze eigen tas mee gaan nemen. Dus wat is er dan leuker om een zelf gemaakte tas mee te nemen voor een klein boodschapje :)


Zo eentje waar net wat fruit in past of wat andere kleine boodschapjes.

Ik vond een leuk patroon op deze site:


Eenvoudig te maken met zo'n leuk hoesje waar je je tasje in kan proppen



En hij past met gemak in je handtas:


Handig toch? Juist! Dat dacht ik ook! :D

Ik wens jullie allemaal een mooie vrijdag en een fijn weekend verder met veel zonneschijn!


Liefs Henrike

12 opmerkingen:

  1. Een schitterend idee ...
    Fijn weekend ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad even wennen... Ben er zelf nog niet helemaal aan gewend... Vanmorgen stond ik weer te hannessen bij de kruidvat.... Ja, ik ging ook alleen maar om deodorant.... Maar helaas het was ietsje meer... En GEEN tasje bij me he? Gelukkig heb ik grote zakken in m'n jas en gewillige armen... ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk zeg!! Mijn mams heeft ook zoiets, maar dan de watermeloen-versie.

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik had dit patroontje net uitgeprint maar heb nog niet bedacht welk kleurtje katoen ik ga gebruiken, hihi. Maar gelukkig heb ik mijn fietstassen altijd al vol met (boodschappen)tassen zitten, hihi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik had dit patroontje net uitgeprint maar heb nog niet bedacht welk kleurtje katoen ik ga gebruiken, hihi. Maar gelukkig heb ik mijn fietstassen altijd al vol met (boodschappen)tassen zitten, hihi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig he die tasjes. Ik moet er nog steeds een haken. Ik gebruik veel van die katoenentasjes maar z'n gehaakte zeker voor de appels en ander fruit vind ik deze erg leuk... Hij komt op de lijst...

    Jij ook een fijn weekend. Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, als je van het haken bent dan "moet" je wel zo'n netje haken, hé :-)
    Ik heb er ook al een.
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat is een mooi en handig netje mooi ge(h maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze is zeer leuk en zo te zien heel handig. Bedankt voor het patroon!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad heel handig! Heb er al 2 gehaakt én weggegeven, dus nu nog wel eens zin in eentje voor mezelf :-)
    Je paasbloemen zijn schitterend, dat fleurt meteen op hé.
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier hangt er ook 1tje klaar! Tis wel even wennen zo zonder tasjes in de winkels, maar wel beter voor t milieu, en zo'n gezellig tasje shopt leuker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Door die nieuwe tasjesregel kom ik erachter hoe vaak ik ongepland meer koop dan de bedoeling was... Oeps :-))) Gelukkig heb ik fietstassen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews